مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اردیبهشت 1401 ساعت 02:222022-04-26فرهنگي

دوسالانه ونیز بایدها و نبایدها| حضور بی دستاورد توجیه دارد؟


بخش نمایشگاهی بینال هنر ونیز آغاز شده و با جست وجویی ساده در وب سایت این رویداد می توان دریافت که جمهوری اسلامی ایران امسال در بین 80 غرفه شرکت کننده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، بخش نمایشگاهی بینال هنر ونیز آغاز شده و با جست وجویی ساده در وب سایت این رویداد می توان دریافت که جمهوری اسلامی ایران امسال در بین 80 غرفه شرکت کننده، غایب است! برخی از رسانه ها همین موضوع را بهانه و شروع به نقد عملکرد معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرده اند.

با این ایده که: وقتی در دوره پیش( بینال پنجاه و هشتم) درخشیده ایم چرا در اوج کنار کشیده ایم؟ از این رو در اینجا تلاش خواهیم کرد به کلیت موضوع حضور ایران در دوسالانه ونیز نگاهی دقیق تر داشته باشیم.

دوسالانه(بینال) ونیز رویدادی همچون المپیک هنرهاست، یا حتی با کمی اغراق می توان نوشت جام جهانی هنرهای معاصر است، بی شک با همان اهمیت و همان تاثیرگذاری در آینده هنر کشور و اقتصاد آن.

هر دو سال یک بار این رویداد مهم، امکانی می شود تا کشورهای مختلف آخرین دستاوردهای هنری شان را برای مخاطبان کل دنیا به نمایش بگذارند.

  پیشینه دوسالانه(بینال) ونیز دوسالانه ونیز سال 1895 برای ارائه هنر جدید از سراسر دنیا تأسیس شد و بتدریج این ایده در آن شکل گرفت که هر کشور با شکل دادن به یک غرفه خاص، هن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوسالانه ونیز بایدها و نبایدها| حضور بی دستاورد توجیه دارد؟

دوسالانه ونیز بایدها و نبایدها| حضور بی دستاورد توجیه دارد؟